سیستم توزین هاپر

امروزه سیستم های توزین دیجیتال با توجه به رشد تکنولوژی در صنعت، به منظور کاهش تلفات، جلوگیری از هدر رفت مواد، افزایش سرعت و بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی براساس فرمولاسیون دقیق، جایگزین سیستم های توزین مکانیکی و دیگر سیستم های اندازه گیری حجمی و زمانی شده اند.
از سیستم توزین در کارخانجات تولیدی مواد شیمیایی و بهداشتی، بچینگ خوراک دام و طیور، بتون، آسفالت، کود، رنگ و … استفاده می شود.

سیستم توزین هاپر:

این سیستم توزین در کلیه کارخانجات تولیدی مواد شیمیایی و خوراکی که محصولی با کیفیت بر اساس فرمول ترکیب دقیق تولید می کنند کاربردی می باشد.
در این نوع سیستم توزین، هاپر(مخزن) مجهز به لودسل می شود، کنترلر وزن با توجه به کمیت مواد ترکیب شونده انتخاب شده و علاوه بر نمایش میزان وزن مواد موجود در هاپر با توجه به فرمولاسیون وارد شده اقدام به ترکیب اتوماتیک مواد بر اساس وزن دقیق می نماید.
این سیستم توزین قابلیت اتصال به مابقی خط تولید را دارد و در این حال با توجه به نیاز کارفرما بر روی مانیتورهای لمسی بصورت گرافیکی با امکان نمایش وضعیت دریچه ها و انتقال دهنده ها، گزارشگیری و نمایش فرمولاسیون قابل پیاده سازی می باشد.

سیستم توزین مخازن:

این سیستم جهت توزین مخازن و تانک های مایعات استفاده می شود.
مخازن با توجه به نوع و ظرفیت مجهز به لودسل می شود و میزان مواد داخل آن بصورت لحظه به لحظه نمایش داده می شود، همچنین در این سیستم نیز امکان گزارش گیری و ثبت میزان ورودی و خروجی وجود دارد.
از این سیستم توزین در مخازن شیر، گاز مایع، سوخت و… استفاده می شود.